14 Ocak 2017 Cumartesi

Hep şuna inanmıştım; gelmeyecek birini beklemenin zorluğuna. Ama insanların inandığı şeyler değişiyormuş. Ben şimdi gidecek birini, gidişini bilmenin zorluğuna inanıyorum. 
Onunla ilgili düşündüğüm,gülümsediğim her şeyin sonunda “yapma! Sevme daha fazla, nefret etmeye çalış kızım!Gidecek be adam, nası başa çıkıcaksın yokluğuyla? ” diyorum kendime. 
Felsefede üçüncü halin imkansızlığı konusu vardır. Üçüncü bir durum imkansızdır işte. Ya olur ya olmaz, ya vardır ya yoktur. Sen bu tezi çürütüyorsun. İkinci halin imkansızlığı diyorum buna. Ya gideceksin ya da.. Ya da sı yok işte. İkinci bir durum,bir eylem, bir hal yok. Sen gideceksin. 
Sen belki alkolik bi adam olacaksın gittiğinde, akşamlarında gün ağırana kadar içeceksin şarabını. Kimse sormaya cesaret edemeyecek “neden içiyorsun be abi?” diye. Yolda gördüğün sokak çocuklarıyla konuşacaksın belki beni. Çünkü sen, seni tanıyan kimseye bir şeyden vazgeçtiğini söyleyemezsin. O çocuğun aklında bile kalmayacak anlattıkların. Ne kadar pişman olursan ol, ne kadar özlersen özle bana tek kelime etmeyeceksin. Çünkü sen, kararları değişmez birisin. Kendine olan saygını asla kaybetmezsin. 
Sen gideceksin ve ben alkol kullanmayacağım. Uyuşturucu madde almayacağım. Seni düşünüp düşünüp sigara yakacağım en fazla. Küllükler dolduracağım masaya taşan. Belki de ailem halimden şüphelenip beni bir psikiyatriste götürecek. Antideprasanlar kullanacağım. Şimdi senden bahsetmeye bayıldığım arkadaşlarımla tek kelime konuşmayacağım. “Bitti.” diyeceğim. Sorulan her soruya bitti bunu bil yeter diyeceğim. Öyle susacağım ki Hayta'ya bile anlatmayacağım seni. Öylesine içimde hapsediceğim ki her şeyi, tek bir şey bile sızamayacak. Kafamdan geçenleri, gece vakti duvarlara yazacağım. En çok geçtiğin sokağın duvarına, evinin duvarına. Elbet atlatırım olup bitenleri. Her ne kadar Süreya olsam da seni sevdiğimden beri, elbet Nazım olur buladırırım mideni. Senden daha fazla bulanır midem, içim acır, kusacak gibi hissederim hep. Ama sen daha çabuk unut beni diye razıyım. 
Belki bilmiyorsun ama benim senden başka kimsem yok. Bu öyle şey gibi değil arkadaşlar aile vs. Beni yaşatan ruhumun ucunu sana zincirledim. Sen gidersen seni gülümsetsin diye. Sen gittiğinde geride bırakacağın boş bir beden olacak. Ama sen gittiğinde ruhum hala seni çok seviyor olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder