31 Aralık 2016 Cumartesi

Tık.
Tık.
TIK.
Gittikçe yükselen tuş sesleri.
Üç parmak kala soğumaya terk edilmiş çay.
Kâğıdı bulunamadığından
Sarılamayan tütün.
Lise zamanlarından kalma poster.
Boynu bükük.
Masaya yazılmış şiirler.
Senin hakkında.
Benim hakkımda.
Ölen çocukluğum ve tütsüler.
Tütsüler demişken ,
çocukluğumu boş ver.
Ağır kokardı bilirsin.
Derin bir nefes al.
Çocukluğumu boş ver.
Ciğerlerin yansın.
Bulut olduk bak!
Sakın ha yağma.
Sen ölümden korkarsın.
Toprağa değerse tenin
Göynüme dikenler batsın.
Yara alırsa saçının tek teli ,
Damarımdan kan değil ,
Katran aksın.
Sayfa sayfa yazsam da cümlelerimi
Satır başına gelen her kelimenin
Katili benim.
Seninle aynı cennette değil belki yerim
Belki Tanrı’nın gözünde yok hiç değerim
Ya Rab…
Adınla başlanan her cümlenin
Dua nezrindeki değeri.
Yoksa cennetinde yerim
Arafta bırakma adını dilinden düşürmeyeni.
Sen.
Ben.
Ve biz olmadığımız her an.
Ömrümden düşürülen yıllar olsun.
Sayılmasın girdiğim hiçbir günah
Sayılmasın işlediğim hiçbir sevap
Sen yoksan eğer
Artmasın yaşım
Sen yoksan eğer
Gördüğüm hiçbir düş gerçek olmasın.
Ya Rab…
Cennetinden kovulanların başına
Adım yazılı.
Ya Rab…
Düşerse göynümdekinin
gözündeki değerim
Ya Rab..
Sen bile adımı unutasın.
Ve sen.
Tüm sevapların cenneti.
Ve ben.
Tüm günahların cehennemi.
Alaya alınmış her çocuğun gözyaşı.
Şımartılmış her çocuğun gülümsemesi.
Yağmurdan oluşmuş su birikintileri.
Ayaklarım sırılsıklam.
Yüreğimin senin için olduğu gibi değil.
Yokluğunda yazılan bu satırlar
Yine benim boynumu kıldan ince buluyor.
Düşüncelerim
Sokak başındaki şarapçı Arif Abi gibi
Ciddiye alınmıyor.
Kaldırımdan Arif Abi’yi kovar gibi
Ya Rab..
Arif Abi düşürmez dilinden seni.
Sen.
Ben.
Ve Arif Abi.
Bağdaş kurduğum tüm kaldırımlar
Arif Abi’nin cenneti.
Terk ettiğim tüm sokaklar
Senin cennetin.
Ya Rab…
Düşürmüyorsam dilimden adını
Girsin diye cennetine göynümdeki.
 Yeni demlediğim çay.
Otur.
Sen bari otur.
Ölen çocukluğum demiştim.
Çaya biraz da soğuk su eklerdim
Yanmasın diye dilim.
Pamuk şekerimi evin içinde yerdim
Çekmesin iye diğer çocukların canı.
Ama sen çocukluğumu boş ver.
Tütsüleri hatırla.
Duana ortak olan.
Duvarlarına nem olan.
 

2 yorum: